Selamat Datang ke Direktori Memancing!

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera

Dalam usaha menyemarakkan lagi dunia memancing, Direktori Memancing (DM) rasa terpanggil untuk menyediakan satu direktori khas memancing.

Ia juga sekaligus sebagai tanda sokongan dalam menghimpunkan seluruh blog memancing dari Malaysia, Brunei Darussalam, Singapura, Indonesia, Thailand dan negara-negara Asean lain dibawah satu bumbung. Seluruh kaki pancing baik di kolam air tawar, kolam air masin, kolam udang, sungai, tasik, pulau dan lain-lain lokasi yang memiliki blog @ website masing-masing amat dialu-alukan.

Butiran maklumat adalah seperti berikut:
Nama Sebenar Blogger
Nama Samaran Blogger (dalam blog)
Nama Blog
Alamat URL
Lokasi/Kawasan Blogger
No. Contact
Kategori - akan ditentukan oleh redaksi DM

Justeru, Anda digalakkan untuk letakkan logo beserta url Direktori Memancing di blog masing-masing bagi membolehkan lebih ramai pelawat mengetahui direktori blog-blog memancing.

Untuk pengetahuan semua, objektif DM lebih fokus kepada menyenaraikan nama dan update blog memancing dan hanya akan menerbitkan artikel sendiri mengikut kesesuaian masa. DM akan cuba menyenaraikan sebanyak mungkin blog memancing aktif untuk diterbitkan. Atas sebab itu, DM tidak digalakkan diletakkan di ruangan link berbentuk artikel mana-mana blog memancing.

Buat permulaan, sila salurkan segala maklumat tersebut ke email: direktorimemancing@gmail.com

Terima kasih atas kerjasama diberi.

Redaksi Direktori Memancing (DM)

Jom "like" FB Page Direktori Memancing

IGLOO Fishing Competition di Slim River pada 8 Mac 2020

Ranking DM di World Sites

SENARAI BLOG MEMANCING ASIA TENGGARA [SOUTH EAST ASIA]

ARTIKEL & UPDATE

MALAYSIAN ANGLER'S

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

26 Mei 2010

Artikel Pilihan Blog Pancing Minggu Ketiga Mei 2010


BLOG PILIHAN RAKAN PANCING
MINGGU INI
Tarikh: Minggu Ketiga Mei 2010

MALAYSIA
Tajuk: TRIP AIR MASIN - PART 2
Nama Blog: KMN Fisher
Pukul 12 tengah malam, kami sampai ke Karang Luas. Yang maner terlelap semuanya bangun dan ready dengan peralatan tempur masing-masing. UMpan yang dihulur terus bersambut. Seekor ikan duri cantik naik ke permukaan. Besar jugak...4 kilogram.
Selanjutnya sila klik disini


INDONESIA
Tajuk: TEKNIK MANCING LAUT DENGAN PELAMPUNG
Nama Blog: Mancing Mania


Cara mancing laut berpelampung lebih sederhana dibanding mancing dasaran. Teknik ini dilakukan untuk menghindari dari tersangkutnya umpan dari karang atau objek lain di dasar laut.

Gunakan joran berukuran panjang lebih dari dua meter dan bahkan lebih agar bisa melempar umpan jauh ke tengah saat mancing dari pinggir laut dan di atas karang. Dan gunakan joran yang berukuran panjang cukup agar lebih leluasa melempar umpan dari tengah laut di atas kapal/perahu mancing.
Selanjutnya sila klik disini

BRUNEI
Tajuk: SELUNSONG vs BEBATIK n IMAM
Nama Blog: DlahGengJoran
Al-kisah...ani adalah sebahagian gambar-gambar Ikan-ikan yang dinaikkan oleh Raja Selungsong Geng Joran Kami (Madi)...tahniah geng...
Selanjutnya sila klik disini


SINGAPURA
Tajuk: ACCURATE 2010 LONE RANGE YELLOWFIN TUNA TRIP - PART I
Nama Blog: Anglers Outfitter

After a great Accurate trip in 2007 with I got my best Yellowfin of 282lb, Chak 310lb and Steven 208lb. We try to plan more but due to work I was finally able to put up a trip again this year with 3 more friends. Anthony, Carman and Pin, their are first time doing this type of trip all their best Yellofin Tuna are below 50lb. I really hope personnel record can be break on this trip. We start off with a 18hrs flight from Singapore to LA and a 2hrs drive from LA to San Deigo.

Selanjutnya sila klik disini